2015-06-13 en 14 NK Baan te Zierikzee

Vooruitzichten en ervaringen van de atleten

2015-06-13 en 14 NK Baan te Zierikzee

Berichtdoor Marlies » ma 15 jun 2015, 21:17

Liep ik 4 weken geleden nog het NK halve marathon. Dit weekend stond het NK baan (Zierikzee) op het programma. Even heel wat anders.
Zaterdag eind van de middag de 1.500m. Zenuwachtig aan de start. Hoe zou het gaan, zo kort en snel? Wat doen de andere dames?
De start was snel en ik ging (te) snel mee. :oops: Na 300m al sloeg de verzuring toe. Oei, dan is het nog 3 rondjes… :evil: .Niet nadenken en lopen en proberen tempo zo hoog mogelijk te houden. Dat viel niet mee. Na 1.000m werd ik ingehaald door een andere dame 35. Ik kon haar helaas niet volgen. Zij versnelde mooi deze laatste ronde waar ik moeite had m’n tempo vast te houden. De laatste 100m kwam ik nog iets terug, maar niet voldoende om te winnen. :cry: Met 1 seconde verschil werd ik 2e in 5’00”82.
Wel een PR, maar er had misschien meer in gezeten als ik niet te hard gestart was.
(1e ronde ging in 75, laatste in 80, dus de tussenliggende in gemiddeld rond de 82-83.

Dag later weer naar Zierikzee, dit keer voor de 5km. Benen voelden nog niet helemaal uitgerust aan….zwaar…Maar ja, ik wilde zelf dit NK lopen….
Gelukkig niet zo zenuwachtig als gisteren, maar wel heel benieuwd of ik het tempo dat ik wilde lopen, ook kon lopen. Ik wist dat ik de afgelopen wedstrijden niet echt in topvorm was.
Toch gestart zoals ik graag wilde, rondjes 86. Dat ging in het begin lekker, maar al na 2km moest ik 2 dames laten gaan (waarvan eentje ook V35 was). :twisted: Zij liepen netjes rondjes 85-86 door, daar waar ik zelfs terugzakte naar 90. De power ontbrak vandaag (alweer). Zware laatste 3km dus, met een finish in een zeer matige 18.22, 2e V35. Totaal niet tevreden met deze tijd. De tijd van de nummer 1 (Paddy: 17’54) was misschien iets te hoog gegrepen, maar rond de 18’00 is toch echt mogelijk.

Het gaat niet zoals ik wil, de echte vorm ontbreekt. M’n voorbereiding op dit NK is eigenlijk ook minimaal geweest. De laatste weken wel 2 baantrainingen gedaan, maar verder werd de maand maart beheerst door griep, april en mei stonden in het teken van m’n 1e en 2e halve marathon en pas de laatste 3 weken was m’n vizier gericht op dit NK baan. Om goed te presteren op zo’n NK is dat duidelijk iets te kort. M’n concurrenten waren duidelijk beter voorbereid door baantrainingen en baanwedstrijden.
Voor nu is het niet anders en moet ik maar tevreden zijn met m’n 3e en 4e NK medaille van dit jaar. Helaas beiden met een zilver randje….. :evil:
Marlies

Keer terug naar Wedstrijden