Warme singelloop in Breda

Vooruitzichten en ervaringen van de atleten

Warme singelloop in Breda

Berichtdoor CarlaOphorst » ma 03 okt 2011, 19:38

Zondagmorgen 9.30 uur rol ik mijn bed uit. Een zonovergoten warme zondag. Kan met volle teugen van dit weer genieten. Vandaag was ik er niet echt heel blij mee. Het Nederlands kampioenschap halve marathon in Breda, beetje warm voor zo' n afstand. Ontbijten en heel goed drinken, erg belangrijk. De fiets van onze dochter in de auto "gepropt", ze woont bijna in Breda, steeds weer nemen we iets mee naar haar kamer. Om 11.45 uur reden we Honselersdijk uit, 12.30 uur waren we bij de NHTV in Breda. Joy was er al, fiets in elkaar gezet, wedstrijdkleding aan, fles water mee en een beetje in gaan lopen. wat een hitte en benauwd weer. Besloot niet te veel in te lopen, 3 versnellingen en ik was er klaar voor. Had genoeg gedronken, bleef nl naar de WC lopen. Om 13.50 uur naar het startvak, heerlijk vooraan bij alle NK lopers. Na 5 minuten de halve liter water naar binnen gegooid en dan de start, altijd weer blij dat je mag gaan. Wilde met de rem erop starten, eerst het hart aan de warmte laten wennen. Liep lekker en makkelijk. 5 km in 19.33, zo dat was best rap. Nu liep ik even alleen, veel last heb je daar niet van want al die mensen langs de kant maken alles goed. Bij 7 km kwamen 2 mannen en 2 vrouwen bij mij lopen, goed voor de strijd, ik proberen op kop te blijven lopen, loopt voor mij het lekkerst en voel me dan het sterkst. Bij km 10 stond Joy met haar huisgenoot (onze surrogaat dochter), familie, kennissen langs de kant te juigen, wat een waanzinnig gevoel gaf dat. De markt over waar Frans (de speaker) mij doorgaf dat ik 1e V50 was, leuk. De stad weer uit, nu kreeg ik wat dorst en wist dat ik van elke beker wat moest drinken. Er was genoeg, sponzen en bekers water. Ondertussen denderde ik voort. Het gevoel was zo goed, de pas krachtig en het hoofd vol strijd. De km' s vlogen onder mijn voeten door. De finish kwam in beeld. Drommen mensen die voor je klappen, de speaker praat je letterlijk over de finish. En dan ben je 1e V50+, 4e overall van de masters. Het 28e goud is binnen, zalig. Koos en Joy stonden bij de finish, heel leuk, zeker omdat het jaren gelden is dat mijn dochter bij een hardloopwedstrijd aanwezig was. Snel daarna een goede prijsuitreiking met mooie bloemen. Naar het terras waar al " mijn" supporters zaten. Even feliciteren, ook zij hadden gelopen, de 5, 10 of 15 km. Nog even 15 minuten uitgelopen, de benen voelde wat stram aan. Daarna naar het terras waar Koos en Joy zaten. Heerlijk eventjes in de zon gezeten, dan is hij weer mijn grote vriend. Douchen bij Joy om daarna Japans te gaan eten, een restaurant bij haar om de hoek. Het was heerlijk en ik kon wel wat op na deze race. Nog een lekkere grote ijs gehaald bij een homemade ijs ijswinkeltje. Onovertroffen lekker was deze en al ijs-likkende liepen door de zwoele avondlucht van Breda. De hele singel was opgeruimd, niets herinnerde aan de mooie wedstrijddag van vandaag. Behalve dat ik daar na liep te genieten met mijn gouden medaille in de broekzak en een mooie bos bloemen in mijn hand. Rond 21.30 uur waren we weer thuis. Heel voldaan gevoel van deze wedstrijd. s'Nachts heel slecht geslapen. De benen leken koorts te hebben, zelf buiten het dekbed wilde ze niet koud worden. Het hoofd zat vol mooie momenten die ik er met schaapjes tellen niet uit kreeg. Was blij op te mogen staan om 5.35 uur. Vannacht zal ik als een blok slapen
Bijlagen
finish.jpg
finish.jpg (63.02 KiB) 5355 keer bekeken
vol vuur.jpg
vol vuur.jpg (69.09 KiB) 5355 keer bekeken
CarlaOphorst

Re: Warme singelloop in Breda

Berichtdoor Judith » ma 03 okt 2011, 21:27

Van harte gefeliciteerd met deze superprestatie! 28 keer goud; wat een droom!!!

Liefs, Marco en Judith én Meike en Stijn
Judith

Re: Warme singelloop in Breda

Berichtdoor Marlies » di 04 okt 2011, 13:55

We zijn onwijs trots op je en vinden het heel erg knap!!!
Van harte gefeliciteerd!
Liefs,
Rene, Marlies,Luuk en Noa
Marlies

Keer terug naar Wedstrijden