2015-06-19 Kwintsheul Oranjeloop 10km

Vooruitzichten en ervaringen van de atleten

2015-06-19 Kwintsheul Oranjeloop 10km

Berichtdoor Marlies » za 20 jun 2015, 20:55

Vijf dagen na het NK stond er alweer een wedstrijd op het programma. Weinig trainingskilometers gemaakt deze week en geprobeerd goed te herstellen. Maar echt zin had ik niet vanavond. Ik voelde me van te voren totaal uit vorm en niet sterk. Ik wilde vanavond dan ook echt lekker lopen. Ontspannen en lekker en zeker niet gaan knokken zodat ik na 3km mezelf zou afvragen wat ik nou eigenlijk aan het doen was vanavond. :oops:

Ontspannen stond ik dus aan de start. Lekker weg en gezwaaid naar vele bekenden langs de kant. :)
Lekker m’n eigen tempo gezocht. Alleen….resulteerde dit ook in 2 km in m’n eentje tegen de wind in beuken. Tsja…dat kon beter… :cry: .
Ik wilde lekker lopen en heb eigenlijk niet eens op m’n horloge gekeken. Geen idee hoe hard ik precies ging dus, maar ik liep lekker en ontspannen. Dus gewoon lekker doorlopen maar. :)
Doorkomst 5km was in 18’28”. Oeii….dat is bijna dezelfde tijd als vorige week tijdens NK op de baan… :oops: .Geef mij maar een 5km op de weg dus, dat lijkt veel korter dan 5km op de baan.
Weer de aanmoedigen van familie, vrienden en bekenden. Echt heel leuk. Naar ik na afloop hoorde, kon ik nog steeds lachen en zwaaien. :D
Op 5,5km kwam de Haagse Keniaanse Rose Tanui me voorbij. Ze liep niet een klein beetje sneller, nee ze speerde me voorbij. :evil: Daar ga ik niet mee mee dacht ik meteen. Lekker blijven lopen.
Tot dat punt liep ik nog altijd alleen. Zij liep tot dat punt met 2 mannen. Die mannen bleven nu bij mij.
Heel erg fijn. Met z’n drieën om en om op kop de Hooghe Beer en Harteveldlaan op. Op de Harteveldlaan werd het gat dat Rose op ons had kleiner en kleiner. Waar zij de eerste ronde kon profiteren van de mannen, kon ik dat de 2e ronde.
Op iets van 8km liepen we bij elkaar. Hoe hard het ging, weet ik niet, ik liep lekker, maar kon ook niet veel sneller. Ik had moeite met volgen. Op 9km ging Rose er ineens vandoor, niet ietsje harder, nee, echt hard. Pech, dat kon ik niet meer. :twisted: Doorlopen, nog dat vervelende laatste rondje door het dorp met veel scherpe bochten en naar de finish. Uiteindelijk finishte ik 10 sec achter Rose in 37’29”. M’n beste tijd van dit jaar. Dik tevreden dus. Ik had echt heerlijk gelopen. :D :D
Een blik op m’n garmin leerde mij: 37’30”00 over 10,00km met gemiddeld dus 3’45”0 per km. M’n laatste kilometer ging nog in 3’47”, Rose liep daar dus ca 3’37”, knap, dat kon ik niet.
Na de finish kennis gemaakt met Rose en heerlijk gekletst. Beiden hopen we dat we nog vele wedstrijden zo lekker met elkaar kunnen lopen! :D
Marlies

Keer terug naar Wedstrijden