2015-08-15 Bradelierloop 10km

Vooruitzichten en ervaringen van de atleten

2015-08-15 Bradelierloop 10km

Berichtdoor Marlies » vr 21 aug 2015, 21:19

Na twee maanden zonder wedstrijden en heel veel op vakantie zijn, vandaag weer eens een wedstrijd. Vreemd om nu een wedstrijd te lopen, maar ook wel zin in. Vorig jaar ging deze wedstrijd heel erg lekker omdat ik er totaal niks van verwachtte. Nu ook geen verwachtingen en veel zin. Wel voelde ik nog vermoeid, gisteren iets te veel gedaan bij thuiskomst van vakantie.
Maar ach, daarvoor was ik een week ontspannen op de Veluwe.
Trainingen afgelopen maanden gingen best hard, maar wel netjes volgens schema en dus niet te hard. Dit in m’n tweede (nieuwe) trainingsgroep in Rotterdam.

Tijdens het inlopen zei Carla dat ik vandaag rustig aan mocht doen en dan dinsdag mocht knallen met een wedstrijdje in Capelle ad IJssel. Maar ja, of ik daar zin in had? Ik had me ingesteld op lekker (hard) lopen, heerlijk met veel thuispubliek. Ik zou wel zien….

Eerst de kinderloop met Noa gelopen en daarna gezellig inlopen met Ra-ers en (ex-)Ophorstrunners.
Goed van start en tempo zoeken. Na 1km kwam trainingsmaat Robbie me voorbij en ging als haas voor me lopen. Heerlijk was dat. Het leek wel een training zo samen. Tempo bleef mooi, snel. Wel voelde het niet heel makkelijk aan, benen waren niet helemaal top. Doorkomst op 5km was 18.30. Nou da’s best lekker. Dus dacht ik, langzamer? Nee, lekker doorlopen. Liep dan ook erg lekker zo samen met Robbie. Maar op 6km zei hij dat hij zich toch ging inhouden voor dinsdag. Logisch, want dan wilde hij gaan knallen. Dus ik alleen verder.
Oei, dat viel niet mee, was precies het stuk langs water en benen werden zwaarder….. :(
Voelde dat m’n tempo zakte, nou achteraf blijkt dat reuze mee te vallen, want ondanks dat ik de laatste 4km alleen liep, liep ik die nog in 18’40”. Heel weinig verval dus.
Maar goed vanaf km 6 dus alleen. Lastige keerpunt kwam er aan, ik kreeg het zwaar. Maar toch proberen om tempo lekker vast te houden. Veel aanmoedigingen van bekenden en onbekenden langs de kant. Heerlijk is dat!
Robbie moedigde me van achteren aan. Rose Tanui kwam er net als in Kwintsheul weer aan. Laatste kilometer kwam ze weer voorbij. Ik probeerde nog wel, maar het was op, een eindsprint zat er niet meer in. Dit tot teleurstelling van m’n zoon Luuk. Want ja, je laat je er toch niet op de laatste meters uitlopen mama…… :cry: :cry:
Toch heel tevreden met deze 37’12” van vandaag (2e plaats). :)
Marlies

Keer terug naar Wedstrijden