2015-08-18 Ronde van West: 10km.

Vooruitzichten en ervaringen van de atleten

2015-08-18 Ronde van West: 10km.

Berichtdoor Marlies » vr 21 aug 2015, 21:22

Pas drie dagen na m’n vorige wedstrijd vandaag alweer een 10km. Echt geen flauw idee hoe m’n benen zich zouden houden vandaag. Verwachtingen had ik dan ook helemaal niet. Op de vraag van Carla wat ik vandaag ging doen, zei ik dan ook: geen idee, ik zie wel. En dat was ook echt wat ik wilde. :lol:
Maar eerst ook vandaag weer de kinderloop. Luuk en Noa zouden weer de 1km lopen. Heel erg leuk om te zien hoe zij dit doen en ervan genieten. Voor Luuk gaaf dat hij 2e werd. :)

Daarna klein beetje inlopen, maar niet te veel, zo veel tijd had ik niet meer. Maar ach, maakte me niet uit vandaag. Gezellig met iedereen van RA-groep vooraan achter de startstreep. Carla werd nog geïnterviewd en hoppa ik ook ineens. Nou ja, best. Of ik dat parcoursrecord vanavond even ging lopen (stond op 37.40). Nou nee dus, zei ik. Net drie dagen terug een 37.12 gelopen. Ik zou wel zien en onder de 38 zou heel mooi zijn.

Pang. Daar gingen we. Eerste dezelfde kilometer heen en weer als de kidsloop. Tempo zoeken. Robbie zei al na 400m dat ik weer mee kon gaan. Maar op dat moment zag ik 3.25 op m’n garmin staan en dacht: nee, veel te hard, rustiger en eigen tempo. Dus dat deed ik. Kilometertijden heb ik niet echt gezien. Het waaide, was miezerig en ik had 4 hijgende mannen achter me. Kopwerk? Dat laat je toch gewoon een vrouw doen…. :twisted:
Zo heb ik uiteindelijk de hele wedstrijd op kop gelopen. :evil:

Ik liep heel erg makkelijk en heel erg lekker. Kilometers vlogen voorbij, best wat tegenwind, maar op de dijk, onder donkere tunnel (onder Brienenoord) door, langs parkje?, en weer de dijk op, en af… en op…. En af…. Oei… die laatste keer de dijk op (op ca 9.4km?) leek wel de Alpe d’huez….. :twisted:
Ik werd de laatste kilometer nog ingehaald door 2 van de mannen die lekker 9 km achter me gelopen hadden. :cry: Nee, toen ik niet meer mee. Dijk af en naar de finish. Finish? Ja! In 36.42!!! :D
Wauw!! PR!!! Geweldig!!
En zo gaaf om te zien dat René en Luuk en Noa nog aan de finish stonden (eigenlijk was het allang bedtijd…). :D Wat was ik blij. Zo enorm lekker gelopen en zo’n super tijd. :D :)
Marlies

Keer terug naar Wedstrijden