10EM 's Gravenzande (2015-09-26)

Vooruitzichten en ervaringen van de atleten

10EM 's Gravenzande (2015-09-26)

Berichtdoor Marlies » zo 27 sep 2015, 20:20

Geen verslagje geschreven van m’n trainingsloop in Voorschoten (10EM in ca 63min) en m’n PR op de 5000m op de baan (17’56”) :!: . Maar nu wel weer even tijd :)
Gister de 10 EM in ’s Gravenzande gelopen. Van te voren had ik er niet echt zin in. Ik vond het ver en zag op tegen de 16 kilometers die ik vandaag ‘moest’ lopen.
Eerst de jeugdloop met Luuk en Noa, beiden hadden zin, maar ook pech bij de start, gedrang en valpartij zorgden ervoor dat beiden aan een inhaalrace begonnen. Dat ging goed tot 10meter voor de finish, toen was het op, allebei op 1 seconde 4e. :cry:

Nou dat gaf niet echt een positieve flow voor vandaag. Nou ja, ik zou wel zien. Ik had me echt niet bezig gehouden met mijn eigen race. Richard Vroom vertelde me voor de start dat m’n PR 61.27 was. Fijn, dankjewel! Ik wist alleen ‘ergens in de 61’. Ik wilde vandaag gewoon lekker lopen en ervaren dat 16km niet ver is (dus niet dood gaan….) :oops:

Ik startte daarom ook voorzichtig in 3’53” (achteraf heeft Garmin de eerste tientallen meters gemist… en liep ik dus sneller…..), toen lekker in groepje met Rose en Leo vd Harg. Paar keer even kletsen, het leek wel een training, zo relaxt, zo ontspannen, om en om op kop. :D Meewind, ik had vleugels. 5km ging in 18’53”.
Hoe lang zou deze flow duren? Ik was bang voor het 2e deel en zeker voor de kilometers na het 10km punt…. :oops:
Heerlijk met z’n drieën lopen. Tot 7km duurde dit, toen liet Rose een gaatje vallen, ik moedigde haar nog aan om bij ons te blijven, maar helaas. Leo gaf paarhonderd meter later ook aan geen kop te kunnen overnemen. Tsja, dan maar zelf doortrekken. Uitkijkend naar Judith die op 8km zou staan. Heerlijk is dat zo’n punt om naartoe te lopen. Ik had echt m’n race in twee delen gedeeld: naar Judith en naar de finish. :D
Bleek achteraf ook overeen te komen met: meewind en tegenwind…..
Dus op en vanaf 8km liep ik alles op kop en tegen de wind in. :x Toch bleef ik heerlijk lopen.
Leo ging met me mee en kwam soms even langszij.

Doorkomst 10km was in 37’45”. Woh, dat is best hard, daar moet ik op een 10km soms (of vaak?) heel veel moeite voor doen.
Tegen de wind in blijven lopen, ik bleef lekker lopen. Zou het zo lekker blijven gaan? Dat kon ik eigenlijk niet geloven. Toch ging het zo, het ging echt lekker. Achteraf heb ik het alleen de laatste 1,5km zwaar gehad. Doorkomst 15km ging in 57’00”. Mooi PR. :D
Zware, lange laatste kilometer, haalden nog 2 lopers bij die de hele race meter of 50-100 voor ons gelopen hadden. Laatste stukje naar de finish en finish in 61’09”!!! Wauw! PR en heel heel erg lekker gelopen! :D :D
Kletsen, uitlopen en op het hoogste schavot voor mooie bos bloemen en envelop. Gaaf!
Marlies

Keer terug naar Wedstrijden