2015-10-11 Hellevoetsluis 10km in… 37’07”!!!

Vooruitzichten en ervaringen van de atleten

2015-10-11 Hellevoetsluis 10km in… 37’07”!!!

Berichtdoor Marlies » zo 11 okt 2015, 20:59

Vandaag een dagje uit. Ik had er echt zin in. :D Niet zozeer om super goede tijd te gaan lopen, maar lekker met z’n vieren dagje weg. Na afloop mochten alle deelnemers namelijk gratis zwemmen in het subtropisch zwembad daar.
Dus even na 9 uur in de auto naar Hellevoetsluis. Eerst de 400m kidsrun tm 8 jaar. Luuk en Noa hadden er zin in! Noa als ‘ukkie’ hard weg tussen de snelle ‘groten’ en achter haar broer aan. Die liep voorin om als 3e te finishen. :!:

Leuk begin van de dag. :) Tijd om te gaan inlopen. Alvast een stukje parcours, heen dacht ik: “huh, wind valt wel mee”, jajaja….. totdat ik me omdraaide……storm tegen. Wat een wind. Nou dat kon nog leuk worden, want in de wedstrijd zouden we de laatste 3km tegenwind hebben….. :evil:
Grote twijfel waarin ik zou lopen, het was maar 10 graden en koude harde wind, werd het korte broek of ¾, koos uiteindelijk toch voor kort.

Op naar de start. Goed weg en ik probeerde een groepje te zoeken, dat leek te lukken, maar nee… ze gingen echt te snel….3.35/km liepen ze. Dus vanaf km anderhalf in m’n eentje verder. Helaas… :twisted: .
De eerste 3km meewind, dat ging makkelijk. :lol:
Bocht en tegen de wind in tot ongeveer km 5. Doorkomst in 18.29. Ik liep nog altijd lekker, ontspannen en makkelijk, zowel met meewind als tegenwind. :)

Gelukkig weer even 2km meewind, wel lastig klimmetje en keerpunt er nog in. Ik liep nog steeds lekker. Wel alleen, maar lekker. Ik keek eigenlijk niet op m’n horloge, maar liep lekker, tempo voelde lekker, dus doorlopen maar.
En daar was de lange rechte weg terug. Wat een wind…windkracht 4-5 tegen…..3km lang…..
Toch vlogen de kilometers best snel voorbij. Bochtje om en nog 50m naar finish.
Langs René, Luuk en Noa.
Finish in….37.07! M’n 3e tijd ooit en in nieuw parcoursrecord! :D :)

Super blij, heerlijk ontspannen gelopen en nog zo’n mooie tijd ook met deze wind. Gaaf! :D
Kort rondje uitlopen en met René, Luuk en Noa naar het zwembad. Goed geregeld, na afloop mochten alle deelnemers gratis zwemmen in het subtropisch zwembad daar.

Tussendoor nog even naar de prijsuitreiking en weer terug het water in.
Pas na ruim twee uur zwemmen, weer richting huis. Maar niet zomaar, met de pont maakten we het ‘dagje uit’ compleet. :!: :)
Marlies

Keer terug naar Wedstrijden