2015-11-01 Mijdrecht 10,00km: PR!!!!!!! 36’38”!!!!!!!

Vooruitzichten en ervaringen van de atleten

2015-11-01 Mijdrecht 10,00km: PR!!!!!!! 36’38”!!!!!!!

Berichtdoor Marlies » ma 02 nov 2015, 22:10

Net als voorgaande jaren besloot ik om ook dit jaar weer mee te gaan doen aan het zorgenzekerheidcircuit. Mooie wedstrijden, met goede tegenstand en zeer goed georganiseerd. Vandaag meteen de verste: Mijdrecht.

Al om kwart voor negen zat ik samen met m’n man en kinderen (Luuk en Noa) in de auto. Op naar Mijdrecht. We vertrokken met strakblauwe lucht en zon, dat duurde een kilometer of drie…. Toen de mist in, behoorlijk dikke mist. :o De temperatuur daalde lekker en het bleef mistig. Mooi kronkelweggetjes langs riviertje ‘de kromme mijdrecht’, nou ja mooi….we zagen alleen maar mist! En dus wat het fris toen we uitstapten. Luuk en Noa met René mee en ik even kort inlopen. Toen snel naar de start voor de kinderlopen. Luuk vertrok met de jongens van 4-6 jaar en werd ruim eerste op de kilometer. Gaaf! :D Ik liep met Noa mee voor haar kilometer (meisjes 4-6 jaar), ook zij werd eerste. Gaaf! :D Totaal niet verwacht dat ze hier zouden winnen. Zelf nog even snel kilometer inlopen met wat versnellingen er in en naar de start.

Start ging best lekker en daar waar we voorgaande jaren altijd eerst 2 kilometer storm tegen hadden, was het vandaag nagenoeg windstil. Dat loopt lekker. :)
Het was even zoeken naar een groepje, maar eigenlijk vond ik niks lekker lopen. De een ging te langzaam naar m’n zin, ander ging te snel. :cry: Dit resulteerde in snelle eerste kilometer en langzame tweede kilometer. Voelde dat dit niet lekker ging, dus volledig eigen tempo en dus alleen gaan lopen. Nou ja, alleen…. Volgens mij had ik stroop aan m’n kont hangen…. :lol:
Zeker zes mannen liepen er achter me.
Ik liep lekker, prachtige kilometers (vanaf km 2 tot km 6) slingerend langs ‘de kromme mijdrecht’. Mannen liepen nog steeds achter me, ik hield het tempo hoog en bleef op kop sleuren.
Doorkomst 5km in ca 18’15. Vlak daarna hadden we ‘bonje’ met wielrenners. :evil: Die vonden dat we niet links moesten lopen daar buiten de bebouwde kom langs het water…. Nou mooi wel. Schelden dat ze deden, kwaad dat ze waren. Ik liep lekker onverstoord verder, ruzie maken liet ik aan de mannen achter me over.
Op iets van 7km werd ik ingehaald, ik kon nog een kilometer volgen, maar moest toen lossen. Het ging te rap. Wat vervelend was, maar tegelijk ook voor afleiding zorgde, was dat we de laatste 2km alle langzame 5km lopers moesten inhalen. Erg fijn op een smal fietspad….
Heel irritant dus. Die laatste 2 kilometer werden mentaal wel zwaar…
Laatste bocht op meter of 200 voor de finish….toen zag ik de klok…..36.18….rennen!!!!!!! sneller!!!!! Zou ik? :?: Zou ik echt? :o Rennen! YES!!!! Net gelukt!!! :!: :!:
PR!!! 36’38”!!! :D :D :!: :!: 4seconden van m’n PR af! Super gaaf, te meer daar dit parcours exact 10,00km was, dus zeker geen twijfel over de afstand.
Super gaaf!
Ik had tijdens de race totaal niet in de gaten dat een 36-er er in zat vandaag! :D

Uitlopen, kinderen van springkussen gehaald en met z’n vieren naar de prijsuitreiking.
2x goud vandaag. Da’s best heel erg leuk.
Trotse mama en super blije Luuk en Noa, tevreden René en super tevreden, trotse en blije ikke!!! :D :D
Met bekers, bloemen, tasjes speelgoed en envelop naar huis. Oh ja, en zonder René…. Die ging op racefiets door de dichte mist terug. ;)
Marlies

Keer terug naar Wedstrijden