2016-01-03 Bosloop 10km in Leide

Vooruitzichten en ervaringen van de atleten

2016-01-03 Bosloop 10km in Leide

Berichtdoor Marlies » zo 03 jan 2016, 21:29

Vandaag de bosloop in Leiden, 3e wedstrijd van het Zorg en zekerheidcircuit. Vroeg de deur uit, want om 11 uur was de start. Het weer was goed, 8 graden, droog, wel behoorlijke wind.

Met de start lekker weg en meteen goede tempo zoeken, wilde niet te hard openen, liefst gewoon in ca 3.35-3.40 en dan constant tempo doorlopen.
Ik liep eigenlijk wel lekker, maar had niet het gevoel dat ik veel snelheid had. Tempo was lekker, gevoel dat ik niet snel liep, maar vond het tempo eigenlijk wel goed zo. Niet echt de drive vandaag om mega hard te gaan, maar wel om lekker te lopen. Km 2-3-4 behoorlijk wind tegen en ook in de polder km 5-6-7. Ik liep eigenlijk de hele race alleen of op kop met 1 – 2 mannen achter me. :evil: Niet erg, maar met de wind ook niet lekker. :cry: Lekker eigen tempo aanhouden dus. De laatste 2,5 km in het bos, over modderpaden, door plassen en langs de langzamere 5-km lopers. Dat was echt een cross die laatste 2,5km, de bochten maar ook de bospaden waren superglad, want echt modder en plassen overal. Spikes zouden lekker zijn geweest… :lol:

Finish in 37,33. :) Dat viel eigenlijk heel erg mee. Ik had bewust nauwelijks op horloge gekeken, geen idee wat ik op 5km doorkwam, maakte me ook niet uit. Lekker lopen was gelukt. En lekkere bijkomstigheid was de eindtijd van 37.33 (1e). Ook deze wedstrijd liep ik sneller dan vorig jaar zie ik net, dus da’s lekker. :D :D
Marlies

Keer terug naar Wedstrijden