2016-01-31 Uithoorn 10km ZZ-circuit

Vooruitzichten en ervaringen van de atleten

2016-01-31 Uithoorn 10km ZZ-circuit

Berichtdoor Marlies » zo 31 jan 2016, 20:56

Na vier weken werd het vandaag weer eens tijd voor een wedstrijd. Afgelopen week niet helemaal fit geweest, trainingen gingen voor geen meter en windlopen is ook niet mijn ding…
Hopelijk zou alles vandaag beter gaan. Ik had er best zin in, maar geen verwachtingen. Lekker lopen.
Was nog even in dubio of ik wel zou gaan, want Luuk en Noa hadden een cross, maar ja, zo vlak voor Schoorl dacht ik dat toch wel even lekker was om wedstrijdritme op te doen.

Gezellig met Nathalie inlopen en de tijd vloog voorbij. Al snel tijd voor een laatste plasje en naar de start. Altijd gezellig in het startvak van ZZ-circuit, dus al gauw begon het aftellen tot de start.
Lekker weg de eerste kilometer, maar toen begon het lopen pas echt. Direct 3 km lang vol tegen de wind in. Oeff, wat was dat zwaar, benen liepen al direct weer vol, net als op training deze week. Daardoor kon ik bij niemand aansluiten en kwam dus alleen te lopen. :evil:
Tsja, eigen schuld…?
Op 4km voelde ik me even heel raar worden, :twisted: super slap. Dacht even aan uitstappen. Maar besloot lekker door te lopen, met nadruk op lekker, tempo laten zakken en al zou ik 40minuten lopen, jammer dan, blijkbaar was het echt niet mijn dag.

Doorkomst 5km ging net boven de 19 minuten. Oei, dat is wel heel erg langzaam. :cry: Nou ja, doorlopen maar. Vanaf dat moment ging het parcours slinger de slang door polder, woonwijk, bosje, twee keerpunten om en door tunnel heen. Garmin mistte hier heel wat meters, hoorde hem piepen. Ach, maakte het uit. Ik liep eerste, gelukkig weer beetje lekker. Kilometers gingen snel voorbij en gelukkig was daar de finish. Finish in zeer slechte tijd van 38.07 netto, het was echt niet mijn dag. Helaas. :cry: :oops:
Marlies

Keer terug naar Wedstrijden