2016-04-02 Naaldwijk 10km

Vooruitzichten en ervaringen van de atleten

2016-04-02 Naaldwijk 10km

Berichtdoor Marlies » za 02 apr 2016, 21:06

Twee weken terug heel verkouden een 10km gelopen in winnende 37’56 (9,9km) (voor het zorgenzekerheidcircuit) Vandaag de eerste wedstrijd van het zomerseizoen, tenminste zo voelt dat altijd. Het was ook de eerste dag dat het warmer was dan 10 graden. Of dat lekker zou lopen….

Ik was er al vroeg, want dochter Noa (5) wilde graag met haar vriendje de 500m lopen. Leuk! :P

Daarna nog uurtje wachten en toen gezellig met de ophorstrunners ingelopen. Carla zei nog tijdens het inlopen dat we de terugweg tegenwind hadden. Nou zeiden Marco en ik tegen elkaar, dat valt wel mee met die wind. Nou daar zou ik na 6km wedstrijd wel anders over denken….. :twisted:

Ik voel me niet in topvorm, benen ook niet, maar eens moet weer een eerste wedstrijd zijn op weg naar snellere tijden. En dat was vandaag. Nooit echt m’n favoriet Naaldwijk. Meestal ook dun bezet op de 10km omdat er ook een halve is. Dat betekent vaak veel alleen lopen. Zo ook vandaag. M’n doel was lekker lopen en een mooie 37er. :)

Start was goed en 1e kilometer ging snel. Daarna tempo zoeken en tempo van tussen de 3.40 en 3.45 liep echt heel erg lekker en ontspannen. Ik probeerde mee te gaan met een groepje, maar na 2km vond ik dat dat toch te snel ging. Ik moest helaas lossen. Voelde m’n hoofd snel rood worden van de warmte. :oops: Hopelijk kan ik over maandje wel met deze groep mee. Gevolg was dat ik alleen kwam te lopen, echt alleen. Nou ja, soms had ik even gezelschap van de auto van de WOS. Achterin zat een cameraman mij te filmen. Gaaf, ik ben benieuwd wat dat wordt! :D Auto bleef tot kilometer of zes geregeld voor-achter me rijden. Maar toen niet meer. En daar kwam de tegenwind…. Geen afleiding meer van de auto, geen lopers om me heen, de wind was best pittig, m’n benen werden zwaarder….
Op m’n garmin zie ik dat m’n kilometer tijden daar helaas 10 sec langzamer werden. :twisted:

Laatste kilometers duurden lang, blij dat ik bij de sporthal kwam, laatste stuk en finish in 37’45. Eerste dame en met Westlands groentepakket naar huis.
Lekker lopen was gelukt, een 37-er is het geworden, alleen helaas geen mooie. :)

Kletsen met veel te veel bekenden, ik had gewoon te weinig tijd om met iedereen te kletsen
Ophorstrunners, vrienden, RA a-groep atleten, atleten. :lol:
Marlies

Keer terug naar Wedstrijden