2016-05-05 Delft Golden Ten 10km

Vooruitzichten en ervaringen van de atleten

2016-05-05 Delft Golden Ten 10km

Berichtdoor Marlies » zo 08 mei 2016, 20:55

Vandaag een wedstrijd waarop ik wilde proberen een snelle tijd te lopen. Voorbereidingen vooraf waren helaas niet ideaal. Afgelopen weken flink last gehad van m’n kuiten en quadriceps en helaas ook weer m’n rechter knie, dus gedwongen rust gehouden. Word ik echt zo oud?? :oops:

De dagen voorafgaand aan deze wedstrijd heerste er een vervelend en hardnekkig buikgriepvirus in ons huis. Er waren er al 2 geveld…… :cry: Gelukkig had ik nog nergens last van….
Ons jaarlijkse gezinsdagje en dinertje in Delft gingen dus niet door….dan maar alleen.

Gezellig inlopen met groep van RA en ophorstrunners. Maar oef wat was het warm. :o Daar waar het vorige week nog 8 graden als maximum had, was het vandaag 20 graden! Dat was wel even wennen!
Met een fles water en zo min mogelijk kleding aan naar de start. Daar was het een gezellige reunie. Leuk om Esmée en Rose weer te spreken :) .

Op naar de start. Carla had gewaarschuwd niet te hard te vertrekken met dit warme weer want dan zouden het 10 lange kilometers worden….Tsja naar de trainster moet je luisteren…. Dus dat deed ik braaf. :P
Opening was niet zo rap, lekker, zou ik dit 10km vol kunnen houden???
Nou na 1km begonnen m’n darmen op te spelen….huh?? ik?? Vast niet waar, zit in m’n hoofd; dat was wat ik hoopte en wilde denken. Maar oei, lekker liep het niet met die krampen, toch echt waar helaas. :evil: Op 3km vroeg ik mezelf echt af hoe ik dit ooit 10km vol zou kunnen houden. Bruggetjes en bochten vond m’n knie echt niet fijn, :x die moest ik rustig aan doen anders schoot hij ‘op slot’.

Doorkomst 5km in 18’19”. Nou dat is niet heel snel, maar best redelijk.
Doorlopen :)

Ik liep met een paar mannen en vond het wel goed, durfde niet harder, want behalve m’n darmen was het ook enorm warm, m’n hoofd ontplofte zowat…. :cry:
Een meter of 50 voor me liep Rose. Tsja, ik zou wel willen winnen, maar vond het eigenlijk ook een prestatie op zich als ik dit tempo met deze darmen en hitte zou kunnen vasthouden. Doorlopen dus maar en ontspanning houden. Dat lukte!
Op km 8 of 9 was het gat met Rose kleiner geworden. Zou ik misschien toch????? :o
Nou het ging wel zwaar die laatste 2 kilometers…en vol bochten en bruggetjes en dat ging nou net niet zo makkelijk met m’n knie. Een echte eindsprint op de volle markt met heel veel publiek zat er helaas ook niet in, ik wilde maar één ding….naar de finish en naar de wc….. :oops:
Blik vooruit dus :arrow:
Finish in 37’28, als 2e dame overall achter Rose (37’22) en 1e V35. Geen toptijd, maar gezien alles, best oké voor vandaag. Hopelijk zit er binnenkort een betere tijd in. 8-)
Marlies

Keer terug naar Wedstrijden