RunningPoint 1e veldloop

Vooruitzichten en ervaringen van de atleten

RunningPoint 1e veldloop

Berichtdoor Judith » za 15 okt 2011, 17:14

Enigzins chagrijnig ging ik vandaag richting Vlaardingen. Vlak voor we vertrokken kwam er een mailtje binnen waarin stond dat een bepaald onderzoek, dat ik samen met vriendin/collega/studiegenootje Claudia had gedaan voor mijn studie, was afgekeurd. Bloed, zweet en tranen hebben we erin gestoken en we rekenden minstens op een 7. In de auto heb ik flink tegen Marco aan zitten schelden, die het verloop van de wedstrijd ineens somber inzag; 'dat wordt niets, als je de hele tijd aan dat onderzoek gaat lopen denken!'
Gelukkig scheen de zon in Vlaardingen en was Marja er ook. Nadat we onze Marco's en de kinderen in de speeltuin hadden geparkeerd, zijn we samen in gaan lopen. Ik heb nog even gemopperd over de studie en besloot het daarna van me af te zetten. En hoe kan dat beter dan door lekker te gaan lopen?!
Vlak voor de start zag ik AVW-ers Erik klok en mijn zwager Ton. Ik hoefde niet op ze te rekenen als haas, vertelden ze me. Beetje jammer :? !
Het startvak was, zeker vergeleken met vorige jaren, hartstikke vol! De start was enigszins raar; vanuit mijn ooghoek zag ik iemand met zijn arm zwaaien en dat was blijkbaar het startsein. Het eerste stuk ging over een redelijk breed stuk gras en na wat inhaalmanouvres kwam ik in mijn ritme, waar ik weer uitraakte toen we een smal paadje opgingen, waar je geen kant op kon en verplicht achter je voorganger moest blijven lopen. Ik zat daar overigens maar een klein stukje achter Marja.
Er zaten een aantal keerpunten in het parcours en zo kon je mooi je positie in het veld in de gaten houden. Ik liep, dacht ik, als 6e dame tijdens het eerste rondje. Vlak voor de finish/keerpunt voor de tweede ronde stond Carla ineens langs de kant die ons flink aanmoedigde! Ze was komen lopen uit Honselersdijk om zo haar lange duurloop als voorbereiding op de marathon van Athene te doen.
Marja finishte en ik keerde om voor het tweede rondje. Marco, Meike en Stijn stonden op dit punt en ik werd ook hier aangemoedigd. Ik werd ingehaald door een dame die redelijk vlot van me wegliep en ik gaf de hoop om bij haar te blijven al snel op. Toen kreeg ik echter een andere dame in het oog, op wie ik langzaam inliep. Ik versnelde wat en toen we het laatste brede stuk gras opgingen voor de finish ben ik gaan sprinten. We finishten voor mijn gevoel zo'n beetje gelijktijdig, maar ik wist niet waar op de mat je precies finishte. Ze zat net voor me toen we de mat opliepen, naast me in het midden van de mat en net achter me aan het einde van de mat. Helaas zag ik net in de uitslagen dat ik 1 seconde achter haar gefinisht ben, in een tijd van 31.10 min. Een tijd waar ik overigens erg tevreden mee ben, want ik hoopte stiekem om onder de 4.30 de km te kunnen lopen, maar een veldloop is uiteraard niet te vergelijken met een wegwedstrijd!
Na de finish was ik even flink kapot van mijn sprint, maar ik kon gelukkig even 'uithangen' op de rug van AVW-er Peter Noordam, die me vroeg waarom ik in vredesnaam ineens zo hard ging sprinten. Hij zat vlak achter me en was me ineens 'kwijt' ;) . Hihi!
Daarna heerlijk uitgelopen met Carla, Marja en Marc Meeder. Een leuke middag en mijn hoofd was weer leeg ;) !
Over twee weken de volgende veldloop in Vlaardingen!
Judith

Re: RunningPoint 1e veldloop

Berichtdoor marja » zo 16 okt 2011, 13:23

Jaja, ik ging het maar eens doen! Crossen! Vind het niet leuk, veel te zwaar en ook ik was chagrijnig( bij mij waren het de maandelijkse vrouwendingen Judith ;) )Maar goed, het weer was mooi dus ik waagde het er maar op. Wil ik wat meer kracht krijgen moet ik gewoon zulke trainingen vaker doen.
Twijfelde nog of ik spikes aan zou doen, toch maar niet gedaan want het had 2 dagen niet geregend en ik waagde het erop! Samen met Judith 15 min. ingelopen, en naar de start. Stonden niet vooraan! Was even je weg vinden, wilde ook niet te hard vertrekken dus lekker achter de meute aan! Op de momenten dat het kon, mensen inhalen. Er liep een meisje voor me waar ik achter wilde blijven, maar ik zag wel op het keerpunt dat er nog 3 meiden voor mij liepen. Alle vier gingen ze voor de 7km. dus voor mij geen concurentie, al moet ik zeggen dat ik niet achter mij heb gekeken. Was daar ook niet echt mee bezig. Toen het meisje voor mij voorbij gelopen bij de 3 km. daar zag ik Carla staan, wist dat daar de finisch bijna was en toen lekker aangezet, nog wat mensen voorbij en gefinischt als 1ste vrouw. Best tevreden, en misschien ga ik het toch wel leuk vinden die crossjes :lol:
Judith, helemaal top gelopen meid. Een verschrikkelijke mooie eindsprint, en volgende cross pak je haar!!! 8-)
marja

Keer terug naar Wedstrijden