RunningPoint 3e veldloop

Vooruitzichten en ervaringen van de atleten

RunningPoint 3e veldloop

Berichtdoor Judith » za 26 nov 2011, 20:31

Vorig jaar hadden we maar één van de vier RunningPoint veldlopen zonder modder of sneeuw. Vandaag stond de derde van dit jaar op de agenda en weer hadden we vooraf geen neerslag gehad, dus geen gladde toestanden of modderbaden :lol:
Nadat ik mijn startnummer had opgehaald, ben ik met Marja en Romy in gaan lopen. Al kletsend vertrokken we en we vergaten Bas :oops: . Die had ons gelukkig in de gaten gehouden en haalde ons al snel bij. Met zijn vieren liepen we, inmiddels ons vaste rondje, in.
In het startvak voegde ook Spas zich bij ons. Hij was wat eerder aanwezig dan de rest van ons en had dan ook al veel eerder ingelopen. Spas, Bas, Marja en Romy gingen voor de korte cross (4,5 km), ik ging voor de lange cross (9 km). Aangemoedigd door Marja's Marco en Julia en mijn Marco en Meike en Stijn gingen we op weg. Spas, Bas en Marja zag ik al snel niet meer en van Romy liep ik na zo'n anderhalve kilometer weg. De eerste 3 kilometer speelde ik een soort kat en muis-spelletje met Karin van de Ende. Dan liep zij voorop en dan nam ik het weer over. Na een kilometer of drie kon ik een klein gaatje slaan. Voor mijn gevoel liep ik erg lekker en na 21 minuten passeerde ik de start/finish en begon ik aan mijn tweede ronde van 4,5 km.
Marja was inmiddels gefinisht als tweede vrouw in 19.21 (achter Ingrid le Comte), Romy (je staat als Pomy in de uitslagen :lol: ) als vijfde in 21.14.
Bas liep zijn allereerste cross/veldloop in 18.19 (6e plek) en Spas liep 18.52 en werd daarmee achtste.
Mijn strijd begon toen eigenlijk pas, want toen ik Marco passeerde riep hij: 'Volhouden, Juud!', waar ik uit opmaakte dat ik vlak achter me wat concurrentie had lopen. En inderdaad, na een blik over mijn schouder te hebben geworpen, zag ik dat Jacqueline Nell vlak achter Karin van de Ende liep en haar wat later inhaalde. Tot 7 kilometer hoorde ik haar in mijn nek hijgen, waar ik uit opmaakte dat zij het ook zwaar had. Ik in ieder geval wel, want ik voelde me een soort van opgejaagd met haar vlak achter me. In mijn achterhoofd had ik de gedachte, dat als ik nu weer eerste zou worden (net als de vorige keer) mijn podiumplaats op het hoogste treetje een feit zou zijn. Bij 7 kilometer passeerde Jacqueline me en ik probeerde bij haar te blijven. Toen bleek dat ze het veel minder zwaar had dan ik dacht, want ze sloeg al snel een gaatje van een meter of 15.
De laatste twee kilometer heb ik dit gat niet groter laten worden, maar de kracht om haar in te halen, had ik niet. Ik finishte in 41.57 min, 12 secondes achter Jacqueline. Tineke van den Berg was met een supersnelle 36.31 min eerste geworden. Zij telt echter niet mee voor het eindklassement, want je moet hiervoor minstens drie wedstrijden van de competitie lopen (en voor haar was het vandaag haar eerste). Jacqueline heeft er wel twee meegedaan. Vorige keer was zij 2e, ik 1e, wat inhoudt dat zij nu 4 punten heeft (2x 2e plaats) en ook ik heb 4 punten (een 1e en een 3e plaats). De laatste wedstrijd op 7 januari gaat dus beslissend zijn!!! Ik sta tot die wedstrijd nog wel even eerste, omdat ik al drie wedstrijden achter mijn naam heb staan.
Al met al was ik wel heel tevreden. Voor mijn gevoel heb ik alles gegeven en heb ik 2 heel gelijkmatige rondes gelopen van 2x 21 minuten!
Na de finish zijn Marja en ik nog even langs het wedstrijdsecretariaat gegaan: er klopten wat dingetjes niet in de uitslagen van de vorige keer (zo waren er twee dames die de korte cross hadden gelopen, in de uitslagen van de lange cross terechtgekomen). Dit werd snel en netjes rechtgezet.
Na het uitlopen zijn we weer richting Maassluis gegaan. Op naar de volgende wedstrijd in Vlaardingen: over 2 weken staat er daar een halve marathon op het programma.
Judith

Re: RunningPoint 3e veldloop

Berichtdoor SpasG » za 26 nov 2011, 21:01

Heel goed verslag,Judith! En erg goed gelopen,zag je vol kracht aan
jouw 2de ronde beginnen.
Ik was blij dat ik klaar was :) Niet erg zwaar
gehad,maar heel oneven ondergrond.Iemand viel voor me halverwege en ik kon
hem net ontwijken. Wel blij dat elke 1500m steeds sneller ging - 6.23, 6.21, 6.08
en de afstand was precies 4500 !
Mijn inlopen en uitlopen was van en naar station Vlaardingen Centrum ;)
Fijn weekend allemaal !
SpasG

Berichtdoor marja » zo 27 nov 2011, 12:29

Na het fantastische verslag van Judith, hoef ik hier niets meer aan toe te voegen! Super gelopen allemaal, toppie! Fijne zondag en tot dinsdag.
Marja
marja

Berichtdoor Romy » zo 27 nov 2011, 13:37

lange verslagen laat ik mooi aan Judith over ;)
Maar ik zag ook dat ik als Pomy erin stond :roll:

Het was een leuke wedstrijd :) hoop volgende keer dat ik er beter aan toe ben!
nu uitzieken op het bankie..
jullie hebben het super gedaan!! ben super trots op jullie :D

liefs x Romy
Romy

Keer terug naar Wedstrijden