Leiden

Vooruitzichten en ervaringen van de atleten

Leiden

Berichtdoor Judith » zo 15 mei 2011, 20:02

Al een hele tijd terug vertelde mijn collega Els dat het bedrijf waar haar man Sjaak bij werkt, Janssen Biologics, de marathon van Leiden sponsorde. Sjaak wilde wel regelen dat de OphorstRunners met de businessrun mee konden doen. Helemaal super natuurlijk!
Zodoende waren we vanmiddag met elf OphorstRunners, gehuld in Janssen Biologics-shirt, in Leiden.
Vooraf had ik er een hard hoofd in. Sinds ‘Dwars door Dordt’, nu ruim een maand geleden, tob ik met mijn linkerknie. Eigenlijk doe ik al een week of vijf alleen maar duurtraining. Zodra ik ga versnellen, krijg ik pijn. Ook een fietstochtje in de bergen van Griekenland was niet erg bevorderlijk voor het herstel. Sterker nog: vorig weekend liep ik nog te strompelen. Afgelopen maandag heeft de fysio mijn knie ingetaped en sindsdien loop ik heerlijk!
Ik hoopte vanmiddag zo rond de 47.30 min te gaan lopen. Omdat de trainingen van de week zo lekker gingen, wilde ik met Romy meelopen en haar zo lang mogelijk proberen te volgen. Romy’s plan was om met Richard mee te gaan en zodoende stonden we naast elkaar in het startvak. Er waren 2600 deelnemers aan de 10 km, maar omdat wij met de businessrun meededen, mochten we vlak achter de wedstrijdlopers starten. Erg fijn, want we zaten meteen in een lekker ritme, zonder dat we om allerlei andere lopers heen moesten slalommen.
De eerste kilometer ging in 4.20. We deden een klein stapje terug en zakten af naar 4.30 de km. Richard waren we al vrij snel kwijt. Hij liep super vanmiddag en ging echt te snel voor ons. Na 5 km zag ik dat ik nog steeds op het schema van 45.30 liep en omdat ik geen pijn had, besloot ik te proberen dat vol te houden. Romy haakte af na 6 kilometer en ik liep ‘alleen’ verder. Het was echt genieten: overal juichende mensen en muziek langs de kant.
Het bleef goed gaan en tot mijn grote verbazing en tevredenheid finishte ik in 45.23 (zelf geklokt)! Totaal geen pijn gehad, dus van de week ga ik de snelheidstrainingen weer lekker oppakken en me richten op de Golden Tenloop over een kleine drie weken.
Het was super vanmiddag en zeker voor herhaling vatbaar! Alles was perfect geregeld en het was erg gezellig!
Volgend jaar weer!!!?

Richard, Marcel en Romy: van harte met jullie PR's!!! Super gelopen!
Judith

Re: Leiden

Berichtdoor jhoppenbrouwers » zo 15 mei 2011, 20:32

Hallo Allemaal,

Bij deze wil ik ook iedereen van Harte feliciteren met hun PR,ook ik vond het super gezellig en voor herhaling vatbaar.
Ook wil ik Judith bedanken voor deze perfecte dag en goede organisatie. Leiden is ook een heel leuk stadje om eens
te winkelen?
Groetjes José
jhoppenbrouwers

Berichtdoor Marco » zo 15 mei 2011, 21:11

Mijn verslagje volgt nog, maar zit nu even de uitslagen te ontleden van de 10 km. Op deze 10 km finishten in totaal 890 dames en de Ophorstrunners zit met 4 dames bij de 1e 17 loopsters!!!!

De splittimes op de 7,8 km zijn de tijden die geklokt werden na 8 km, volgens de site van racetimer.

Klokte zelf van startschot tot finishdoek 42.06 minuten, netto zou dit dus ong. 42 rond moeten zijn, maar krijg 42.16 minuten toebedeeld. Zie bij Richard ong. eenzelfde beeld: volgens de uitslagen 44.13 minuten en zelf 43.59 minuten geklokt van startschot tot finishdoek.......

Zag trouwens dat de uitslagen van de 10 km businessrun er nog niet op staan, zoals ik het nu zie op de andere afstanden gaat het om de 1e 5 finishers van een team, ongeacht man of vrouw.......... Wel weer vreemd, Carla en Jose staan bij het team JBV Sterren en de overige Ophorstrunners staan bij JBV De Ophorstrunners......
Marco

Berichtdoor Marlies » zo 15 mei 2011, 21:33

Hallo Ophosrtrunners!!!
Wat een dag, wat een loop!
We waren vip-runners Janssen-Janssen. Top geregeld!
Lekker vooraan starten, dat vind ik altijd ergfijn.
Ben Marco erg dankbaar voor het hazen de eerste 5km, top. Ik liep namelijk de eerste paar km nog met zware benen. Daarna constant tempo tot de finish.
Ben er door twee zwangerschappen drie jaar tussen uit geweest, nu voor het eerst onder de 41 gelopen, heerlijk ontspannen, regrlmatig tempo. Genoot van het publiek, de sfeer en neem het goede gevoel mee naar Oranjeloop!

Groetjes
Marlies. :)
Marlies

Berichtdoor Marco » ma 16 mei 2011, 21:25

Ik begin om alle Ophorstrunners te feliciteren met hun prestaties gisteren, echt super gelopen allemaal!!!

Voor mezelf bleef ik na afloop van de 10 km met een dubbel gevoel zitten. Enerzijds was er het positieve dat ik bijna 2 minuten sneller was dan 2 weken geleden in Maasland, anderzijds kreeg ik toch weer last van mijn hamstring en die pijn is nu nog steeds aanwezig. Deze week betekent dat dus rust nemen, elke avond half uurtje in ijskoud bad zitten ..... :o en zo hopen dat ik aan het eind van de week weer pijnvrij kan lopen. No pain no gain zeg ik weleens, maar in dit geval loop ik niet eerder dan dat ik geen pijn in de hamstring meer voel.

Dan mijn wedstrijdverslagje: zoals al eerder genoemd bij de reacties over de wedstrijd in Leiden was de organisatie ideaal, als je zo relaxed naar een start van een wedstrijd toe kan leven, heb je de 1e secondes al gewonnen. Wanneer maak je het nou mee dat je op de 1e verdieping van een stadsgehoorzaal lekker 3 rondjes over zacht paars tapijt kan inlopen....... :D . Daarna heerlijk ontspannen een goed plekje kunnen zoeken in het startvak en vanaf daar was het met de wind in de rug richting km 1. Mijn plan vandaag was om weg te gaan op 4.10 min/km en daarbij als richtpunt in het begin Marlies te gebruiken. Ik had verwacht dat zij op 4-vlak zou openen (deed ze ook nagenoeg) en dat ik na 1 km zo'n 35 tot 40 mtr achter haar zou lopen....... NOT dus. Al direct na het startschot zag ik Marlies rap van me weglopen; zij stond ook wat meer vooraan dan ik en eenmaal op gang was het dus voor mij zaak om het gat niet te groot te laten worden. Al snel kon ik consolideren en na zo'n 2 minuten leek het of ik het gat met haar begon dicht te lopen. Wat doe je dan: ga ik ervanuit dat Marlies te hard is gestart en dat ze haar juiste tempo zoekt of ga ik zoals zo vaak onbewust te hard..... Je raadt het al, mijn tempogevoel liet me weer eens in de steek. Na iets meer dan 3 minuten kwam ik langszij bij Marlies en zij wenste mij succes. Ik had mijn plan echter al getrokken en besloot om mij vanaf dat moment op te gooien als haas om haar zo lang als ik kon zo goed als mogelijk uit de wind te houden. Met de wind flink tegen zou het tempo toch moeten zakken naar 4.10 min/km?!?! Echter na wat schommelende km-tijden, klokten wij bij 5 km 20.20 min. Ik voelde bij 4 km al iets in mijn hamstring, maar probeerde er niet teveel aandacht aan te besteden. Net na de 5 km kwam er nog een stuk tegenwind en ik besloot om dat stuk nog te trachten het tempo op peil te houden, maar na iets meer dan 22 minuten gaf ik aan Marlies aan dat ik even paar stappen terug ging doen en wenste haar aldus succes voor haar 2e deel.

De stappen terug waren grote stappen, maar dat had ik wel even nodig. De 3 km van 6 t/m 8 gingen in 13.25 minuten, maar na km 8 kregen de benen er weer zin in en kon ik na 4.10 min op km 9 en bijna 4-vlak voor km 10 finishen in (handgeklokt) 42.06 minuten
Marco

Berichtdoor Marco » di 17 mei 2011, 10:46

Zie net op racetimer.eu de teamuitslagen staan:

1. Janssen Biologics B.V, 10km JBV Sterren 1:54:57 (1:55:05)
Carla Ophorst 37:32 (37:33)
Jose Hoppenbrouwers 38:36 (38:37)
Wim van der Poel 38:49 (38:55)

4. Janssen Biologics BV, Ophorst Runners JBV 2:02:38 (2:02:44)
Marcel de Brabander 39:32 (39:34)
Marlies Jongerius 40:50 (40:51)
Marco Poot 42:16 (42:19)
Richard Poot 44:13 (44:17)
Judith Poot 45:26 (45:29)
Romy van der Meer 45:53 (45:56)

Ze hebben dus van elk team de 1e 3 finishers gepakt en en de tijden opgeteld.

Zie ook dat hadden wij als Ophorstrunners 1 team gevormd dan had de tijd van Marcel bij de tijden van Carla en Jose opgeteld moeten worden en ook dan zouden ze 1e zijn geworden.

Zie ook dat wij als Ophorstrunners verreweg de beste teamprestatie geleverd hebben!!!!
Marco

Berichtdoor Marco » di 17 mei 2011, 11:40

Surf naar: http://www.racetimer.eu/uitslagen.php?v ... cetimer_eu

Zoek je naam op via Complete lijst van je gelopen afstand en je ziet jezelf bijna finishen..........
Laatst bijgewerkt door Marco op wo 18 mei 2011, 21:13, in totaal 1 keer bewerkt.
Marco

Berichtdoor Marco » di 17 mei 2011, 11:40

Surf naar: http://www.racetimer.eu/uitslagen.php?v ... cetimer_eu

Zoek je naam op via Complete lijst van je gelopen afstand en je ziet jezelf bijna finishen..........
Marco

Berichtdoor marcel42 » wo 18 mei 2011, 19:27

hallo allemaal,

inmiddels ben ik weer wat uitgerust van de geweldige loop van zondag in leiden, super geregeld allemaal ,judith nog bedankt daarvoor. heb alleen dinsdag niet kunnen trainen omdat ik last heb van een spiertje in mijn achterdijbeen ,het is op dit moment nog wat stijf, maar dat komt wel goed. over de wedstrijd het volgende, ik was behoorlijk hard van start gegaan de eerste km ging in 03;45 en dacht toen al dit gaat te hard maar ik kon me aansluiten aan de haas van 40 minuten , de haas had er waarschijnlijk ook zin in want na km 2 stond de teller dik onder de 8 minuten maar goed voor de wedstrijd voor mezelf vond ik dit wel lekker, na 4 km moest ik afhaken van die groep dat net te hard ging voor mij en heb mijn eigen wedstrijd toen gelopen. de eerste 5 km ging in 19:38 wat voor mij al een record op de 5 km zou betekenen. de groep waar de haas zich bevond zag ik nog steeds 50 meter voor me en begon langzaam op ze in te lopen ik schrok me rot toen ik zoveel mensen langs de kant zag staan en begon te twijfelen of we er al waren maar we moesten nog 2 km wat een sfeer en wat een mensen dit had ik nog niet eerder mee gemaakt, dat heb je dan net even nodig het lijkt dan net of je naar de finish getild wordt, je voelt niks meer en je gaat gewoon door met lopen, echt fantastisch en ik was al helemaal blij toen ik op de teller 39:32 zag staan met bijde handen in de lucht kwam ik de finish over en wachte carla en jose me op die me feliciteerde met het record,ik was kapot maar had het er graag voor over, richard en romy jullie ook gefeliciteerd met jullie mooie tijd. marco ook nog bedankt voor de goede tip van de haas ik heb er veel aan gehad.ik heb een super middag gehad met jullie en vond het erg gezellig, volgend jaar weer! tot morgen op de training grt marcel
marcel42

Berichtdoor Romy » do 19 mei 2011, 21:31

Marcel nogmaals van harte met je PR!
De slagroomsoesjes waren heerlijk :D
Volgende PR deel ik uit!

p.s sorry voor je tenen.... :oops:
Romy

Volgende

Keer terug naar Wedstrijden