Bolletjestrui

Vooruitzichten en ervaringen van de atleten

Bolletjestrui

Berichtdoor Marlies » zo 29 mei 2011, 15:14

Hallo allemaal!

Verrassing, jaja berichtje van mij!
Ik heb namelijk gelopen.

Was zeker niet de bedoeling, maar ik las in krantje dat hij was, en dacht ach waarom niet.
Half uurtje rijden en ik was er.

Had netjes schema van Carla gekregen en daar stond op: uurtje omgeving verkennen en voor maandag half uur tempo met heuveltjes. Nou dat laatste heb ik dus vandaag maar gedaan. Morgen (maandag) omgeving maar eens gaan verkennen.
Sorry Carla, het leek me zo leuk even wat anders (en dat was het ook!), ik heb echt genoten en ben niet tot gaatje gegaan! Achteraf denk ik: ik had de eerste 4,5km harder moeten gaan om sneller te lopen, daar heb ik echt puur ontspannen, relaxt gelopen en genoten. Daarna ook genoten, maar ietsje meer tempo gemaakt.

Maar goed, het verslagje:

Dit was mij bekend:
Stuwwalloop te Oosterbeek: 10,4 km met berg klim-op prijs. (van te voren wist ik alleen dat het 10km met klimmetjes was)

Ik was nog altijd moe van de afgelopen week. Was drukke week met inpakken voor de vakantie, logeerpartij Noa en Luuk (want broer ging trouwen) en dus de bruiloft. Helemaal top was dat.
Vrijdag op vakantie gegaan, naar Beekbergen, jaja, lekker ver weg…..

Vrijdag aangekomen, uitgepakt, kids moesten erg wennen, was immers al bijna jaar geleden dat Luuk op vakantie was geweest en Noa nog nooit (die vond het echt vreemd).
Lagen er vroeg in, want waren nog erg moe van de voorbije week.
En vroeg er uit, 6 uur is toch mooie tijd om wakker te worden?
Nou René en ik dachten daar iets anders over dan Noa en Luuk.

Enfin, ik zag dus een loop en dacht, ach wel eens leuk. Makkelijk, hoef ik niet zelf route te verzinnen, gewoon te lopen en nog heuveltjes ook.
Dus gedaan, maar wilde het wel als training doen.
Overdag helemaal geen rekening gehouden met wedstrijd. Gewoon gezwommen, gewandeld, van alles met kids gedaan en voelde me nog altijd moe. Ik heb deze vakantie echt nodig om bij te komen, want m’n lontje is op! Daarom ook niet gek doen met wedstrijd. Wel even lekker weg van alles en genieten van mooie natuur. Mooi was het zeker! Langs het water (stuwwal), heuvels, bossen, asfalt, zandpad, van alles.

Het was 10,4km (racetimmer…..) dus geen officiele 10km tijd. En klimmetjes? Tsja, geen idee, nog nooit in wedstrijd gedaan, zeker niet op een 10!
René vond het maar zozo dat ik ging, want tsja, start was al om 19uur. Moest hij dus alleen met kids eten. Luuk eet wel, maar Noa: grgrgr die houdt liever haar mond dicht. Ook op bed leggen moest hij alleen doen. Ach vond ik, moet best kunnen voor een keertje.
Ik had zin om er even uit te gaan en vandaag zou hij zelf 90km gaan fietsen.

Dus ben ik gegaan. Voor de start hoorde ik: De eerste 4,5km vooral dalend, daarna was ik gewaarschuwd voor de klim. Later zouden er dan nog paar kleine klimmetjes volgen.

Nou ik zal het wel merken, advies van niet te gek van start gaan maar wel ter harte genomen, beklimmingen tijdens wedstrijd namelijk helemaal niet gewend. En ik had geen wedstrijdbenen. Vond het gewoon leuk om eens ander parcours te lopen. Dus gedaan.

De eerste 4,5km vooral dalend, maar ook wel stijgende stukken. Daarna 6km met vooral klimmetjes: 2 lange en paar lichtere.
De 1e 4,5km ging heel makkelijk. Ik dacht; laat ik maar eens wat harder gaan lopen, dit is niks.
Dus gedaan, kwam precies 'de klim' op zandweg, ca 1km. Niet gewend, maar ik ging heel makkelijk heel wat mensen voorbij!
Da's best leuk. De 1e dame kwam ook steeds dichterbij.... zou ik die nog geen pakken, niet in 1x naar toe, maar rustig aan dacht ik nog. Nou dat was leuk gedacht, tot de klim op asfaltweg, pffff wat was die zwaar zeg. Jeetje, daar kwam geen eind in.
De 1e dame kreeg ineens weer energie. Beetje jammer. Bij mij zat er de laatste 1,5km geen versnelling meer in.
Ik had toch de eerste 4,5km harder moeten gaan, die heb ik nu te ontspannen (langzaam) gelopen.
Doorkomsttijden voor wat het waard is, want het was 10,4km en bordjes stonden om de km. De 1e en laatste km waren langer. Gezien tijden vermoed ik: de 1e km van 1,1km en de laatste km van 1,3km.
4'20"-4'20"-4'20"-4'06"-4'23"-4'18"-4'09"-4'11"-4'27"-5'13"
klim klim

De 10km liep ik in 41’58”
De 10,4km in 43’47”

Uiteindelijk was ik 2e dame en had ik de snelste klim en daarmee een heuse bolletjestrui (shirt) gewonnen!!!
(Carla nr1 was Iris Meerts van R’dam Atl, traint met Renata en Tineke!)

Ja, ik zal hem nog wel laten zien. Hij is beetje groot helaas, wel lachen, echte bolletjes!

Nou dat was het vanuit Beekbergen.

Trainse deze twee weken!
Enne sturen jullie de zon even naar ons toe?

Groetjes
Marlies
Marlies

Keer terug naar Wedstrijden