Al een hele tijd terug vertelde mijn collega Els dat het bedrijf waar haar man Sjaak bij werkt, Janssen Biologics, de marathon van Leiden sponsorde. Sjaak wilde wel regelen dat de OphorstRunners met de businessrun mee konden doen. Helemaal super natuurlijk!
Zodoende waren we vanmiddag met elf OphorstRunners, gehuld in Janssen Biologics-shirt, in Leiden.
Vooraf had ik er een hard hoofd in. Sinds ‘Dwars door Dordt’, nu ruim een maand geleden, tob ik met mijn linkerknie. Eigenlijk doe ik al een week of vijf alleen maar duurtraining. Zodra ik ga versnellen, krijg ik pijn. Ook een fietstochtje in de bergen van Griekenland was niet erg bevorderlijk voor het herstel. Sterker nog: vorig weekend liep ik nog te strompelen. Afgelopen maandag heeft de fysio mijn knie ingetaped en sindsdien loop ik heerlijk!
Ik hoopte vanmiddag zo rond de 47.30 min te gaan lopen. Omdat de trainingen van de week zo lekker gingen, wilde ik met Romy meelopen en haar zo lang mogelijk proberen te volgen. Romy’s plan was om met Richard mee te gaan en zodoende stonden we naast elkaar in het startvak. Er waren 2600 deelnemers aan de 10 km, maar omdat wij met de businessrun meededen, mochten we vlak achter de wedstrijdlopers starten. Erg fijn, want we zaten meteen in een lekker ritme, zonder dat we om allerlei andere lopers heen moesten slalommen.
De eerste kilometer ging in 4.20. We deden een klein stapje terug en zakten af naar 4.30 de km. Richard waren we al vrij snel kwijt. Hij liep super vanmiddag en ging echt te snel voor ons. Na 5 km zag ik dat ik nog steeds op het schema van 45.30 liep en omdat ik geen pijn had, besloot ik te proberen dat vol te houden. Romy haakte af na 6 kilometer en ik liep ‘alleen’ verder. Het was echt genieten: overal juichende mensen en muziek langs de kant.
Het bleef goed gaan en tot mijn grote verbazing en tevredenheid finishte ik in 45.23 (zelf geklokt)! Totaal geen pijn gehad, dus van de week ga ik de snelheidstrainingen weer lekker oppakken en me richten op de Golden Tenloop over een kleine drie weken.
Het was super vanmiddag en zeker voor herhaling vatbaar! Alles was perfect geregeld en het was erg gezellig!
Volgend jaar weer!!!?
Richard, Marcel en Romy: van harte met jullie PR's!!! Super gelopen!